Inf Дороги Болгарии

Глокая Куздра

Гражданин форума
Команда форума
Дорожная сеть Болгарии управляется Агенством Дорожной инфраструктуры Министерства регионального развития и благоустройства. За проезд по дорожной сети введена винетная такса, которая дает право транспортному средству пользоваться сетью на определенный срок.
Общая длина дорожной сети Болгарии на январь 2012 года - 19 512 км, из которых 458км автомагистрали и 2970 первоклассные дороги.

Виды дорог.
Автомагистрали это специально построенные и обозначенные дороги для движения только моторных транспортных средств с высокими скоростями и самостоятельными рядами движения в каждом направлении с разделительным барьером между ними и развязками в двух уровнях.
На сегодняшний день в Болгарии шесть автомагистралей и одна (А7) в строительстве, максимальная скорость движения по ним 140 км/час.
Mw_A1_BG.svg.png
Тракия. София - Пазарджик - Пловдив - Стара Загора - Ямбол - Бургас. Длина 360км
Mw_A2_BG.svg.png
Хемус. Варна - Шумен - В. Търново - Плевен - Ботевград - София. Длина 433 км
Mw_A3_BG.svg.png
Струма. Перник - Дупница - Благоевград - Сандански - Петрич - Кулата. Длина 150 км.
Mw_A4_BG.svg.png
Марица. Чирпан (АМ Тракия) - Хасково/Димитровград - Капитан Андреево. Длина 117 км.
Mw_A5_BG.svg.png
Черно море. Варна - Слънчев бряг - Несебър - Бургас. Длина 103 км.
Mw_A6_BG.svg.png
Люлин. София - Мало Бучино, ПВ Даскалово (АМ Струма) - Перник. Длина 19 км.
52px-Mw_A7_BG.svg.png
Калотина София - Сливница - Драгоман - ГКПП Калотина. Длина 49 км.
Bulgaria_Highways.jpg
 

Глокая Куздра

Гражданин форума
Команда форума
Скоростные дороги
Скоростные дороги это специально построеные и обозначеные дороги для движения только моторных транспортных средств с высокими скоростяыми и с характеристиками подобными автомагистралям, но без специального ряда для аварийной остановки. Вместо этого они имеют площадки для принудителной остановки. Другое отличие состоит в том, что пересечения с другими дорогами выполнены в том же уровне. Максималная скорость движения 120км/ч.
К 2012 году в Болгарии нет построеных скоростных дорог, но они в процесе планирования. Термин скоростная дорога появился в Болгарии только в 2012 году. До 2020 года Болгария построит до 7 скоростных дорог. Запланировано строительство скоростных дорог: София — Гюешево, Видин — Ботевград, Русе — Маказа, Варна — Дуранкулак, Русе — Шумен, Пловдив — Рудозем и „Рила“ (Дупница — Самоков до АМ „Тракия“ и „Хемус“).
 

Глокая Куздра

Гражданин форума
Команда форума
Дороги первого класса
Дороги первого класса в Болгарии предназначены для осуществления транзитного движения на большие расстояния (преимущественно от границы до границы). Они обслуживают большие территории и совпадают с направлениями основных транспортных потоков в стране.
В стране есть 9 первоклассных дорог, пронумерованых от 1 до 9.
Номер четный при направлении дороги запад-восток и нечетный — при направлении север-юг.
Четные номера нарастают от север к югу, а нечетные — от запада на восток.
Километраж дорог с четными номерами считается с запада на восток, а на дорогах с нечетными — с севера на юг.
1.png
I-1 Видин Граница Румъния — Ферибот — Видин — о.п. Видин — Димово — Ружинци — Белотинци — Монтана — Враца — Мездра — Ботевград — Горни Богров — ок.п. София — Даскалово — о.п. Дупница — о.п. Благоевград — о.п. Симитли — Кресна — Кулата — граница Гърция Кулата, 415 км
2.png
I-2 Русе Граница Румъния — Русе — Цар Калоян — о.п. Разград — о.п. Шумен — Девня — Варна Варна
3.png
I-3 Гара Бяла Гара Бяла — о.п. Плевен — Луковит — Коритна — Ябланица — Ботевград Ботевград
4.png
I-4 Коритна Коритна — Български извор — Микре — о.п. Севлиево — Велико Търново — о.п. Омуртаг — о.п. Търговище - (о.п. Разград — о.п. Шумен) Шумен
5.png
I-5 Русе Русе — Бяла — Полски Тръмбеш — Велико Търново — о.п. Дебелец — Дряново — Габрово — Шипка — Казанлък — о.п. Стара Загора — Средец — Димитровград — о.п. Хасково — Конуш — Черноочене — Кърджали — Момчилград — Маказа — граница Гърция Маказа
6.png
I-6 Гърляно Граница Македония — Гърляно — о.п. Кюстендил — Радомир — Перник — ок.п. София — Долни Богров — Пирдоп — Розино — Карлово — о.п. Калофер — о.п. Казанлък — о.п. Сливен — Лозенец — Карнобат — Бургас Бургас
7.png
I-7 Силистра Граница Румъния — о.п. Силистра — о.п. Дулово — о.п. Шумен — о.п. Преслав — Върбица — Бероново — Мараша — о.п. Ямбол — о.п. Елхово — Гранитово — Мелница — Лесово — граница Турция Лесово
8.png
I-8 Калотина Граница Сърбия — Калотина — Драгоман — ок.п. София — о.п. Ихтиман — Костенец — Белово — Пазарджик — Пловдив — Поповица — о.п. Хасково — Харманли — Любимец — Свиленград — Капитан Андреево — граница Турция Капитан Андреево
9.png
I-9 Дуранкулак Граница Румъния — Дуранкулак — Шабла — о.п. Каварна — Балчик — Оброчище — Кранево — Златни пясъци — Свети Константин — Варна — Старо Оряхово — Обзор — о.п. Слънчев бряг — Бургас — Маринка — Звездец — Малко Търново — граница Турция Малко Търново
 

Глокая Куздра

Гражданин форума
Команда форума
Дороги второго класса
Дороги второго класса в Болгарии предназначены для транзитного движения на средние расстояния. Они выполняют распределительные функции в транспортнатной системе, уплотняют сеть первоклассных дорог и обеспечивают оптимальные маршруты для транзитного движения к отдельным регионам в страна.
Второклассные дороги пронумерованы двузначными номерами, первая цифра показывает номер первоклассной дороги, с которой начинается, а вторая — направление ответвлениея (четная — при ответвлении направо, и нечетная — при ответвлении налево, считая по направлению роста километража первоклассной дороги)

Дороги третьего класса в Болгарии это все оставшиеся републиканские дороги, которые не имеют характеристик автомагистралей или дорог первого и второго класса. Они уплотняют государственную дорожную сеть и служат для разпределения движения внутри територий, прилежащих к дорогам боле высокого класса или обеспечивают связи между отдельными районами.
Третьекласные дороги нумеруются трехзначными или четирёхзначными номерами. Четырёхзначные номера получают дороги, которые были переведены в третий класс после 2000 г.
Bulgaria_roads_map_bg.png
 

Глокая Куздра

Гражданин форума
Команда форума
Европейские дороги

Система европейских дорог (пронумерованых E01 и т.д.) представляет сеть дорог, покрывающую всю Европу и часть Азии и Африки. Нумерация дорог координируется Экономической комиссией ООН Европы.

Европейские дороги в Болгарии, карту смотри в сообщении выше:
E70.png
Ла КоруняБилбаоСан СебастианБордоКлермон ФеранЛионШамбериСузаТориноАлесандрияТортонаБрешаВеронаМестреПалмановаТриестЛюблянаЗагребДжаковоБелградВършацТимишоараДробета-Турну СеверинКрайоваАлександрияБукурещГюргевоРусеРазградШуменВарна... СамсунОрдуГиресунТрабзонБатумиПоти
E79.png
ОрадеяБеюшДеваПетрошаниТъргу ЖиуКрайоваКалафат... ВидинВрацаБотевградСофияБлагоевградСярСолун
E80.png
ЛисабонСан СебастианТулузаНицаГенуаРимПескара... ДубровникПрищинаСофияПловдивИстанбулИзмитГередеАмасияЕрзурумГюрбулакИран
E83.png
БялаПлевенЯбланицаБотевградСофия
E85.png
КлайпедаКаунасВилнюсЛидаСлонимКобринСиретСучаваРоманУржичениБукурещГюргевоРусеБялаВелико ТърновоСтара ЗагораХасковоСвиленградОрменионКастанисДимотикаАлександруполис
E87.png
ТулчаКонстанцаВарнаБургасМалко ТърновоДерекьойКъркларелиБабаескиХавсаКебанГалиполиАйвалъкИзмирСелджукАйдънДенизлъАсипаямКоркутелъАнталия
E772.png
ЯбланицаВелико ТърновоШумен
E773.png
ПоповицаСтара ЗагораБургас
E871.png
СофияКюстендилКуманово
 

Глокая Куздра

Гражданин форума
Команда форума
Ето как се завива наляво по новия пътен възел Белокопитово?
Откритото от премиера съоръжение предизвика шок в социалните мрежи
1.jpg

Снимка фейсбук профил на Бойко Борисов

Клуб Z
Дава ли ни премиерът Бойко Борисов да завиваме наляво край Белокопитово или не?

Този въпрос си задават хората в социалните мрежи, след като премиерът откри вчера нова 5-километрова отсечка на автомагистрала "Хемус" и най-големия пътен възел у нас досега. След което с удоволствие публикува снимка във фейсбук профила си.

Горната снимка от птичи поглед на новата детелина бързо бе прекръстена на "Бойколина". Основната критика - че пътният възел е ненужно сложен и скъп, и че има далеч по-прости решения по света. Този колаж хумористично демонстрира проблемите:
2.jpg

Други пък критикуват остротата и неравномерността на завоите, както става ясно от това сравнение:
3.jpg

Но много хора се притесняват, че идвайки от долния десен ъгъл, няма как да завием наляво. Това, слава богу, не е вярно. Просто гледната точка на камерата е скрила ключовия обратен завой, както можем да видим на диаграмата на пътя от Агенция "Пътна Инфраструктура", и, ако се вгледаме, и на снимката:
5.jpg
4.jpg

Интернет-потребител вече е направил и доста по-ясна (макар и още малко стъписваща) версия на плана с табели.
6.jpg

Завоят може би не е най-добрият пример за инженерна мисъл - за това да се изкажат експертите. Но го има.

Журналистът Красимир Крумов е снимал демонстрация как се минава през пътен възел "Белокопитово".

Пътен възел БЕЛОКОПИТОВО е проектиран от „Пътпроект” ЕООД.
„Пътинвестинженеринг” АД притежава 100% от капитала на „Пътпроект” ЕООД и 100% от капитала на Независима строителна лаборатория „Инфраструктура” ЕООД.
собственик на „Пътпроект” ЕООД е инж. Валентин Зарев - Изпълнителен Директор на "ПЪТИНВЕСТИНЖЕНЕРИНГ" АД СОФИЯ

- Инж. Валентин Зарев е роден на 16 декември 1950г. в София. През 1976г. завършва Висшия инженерно–строителен институт, специалност "Пътно строителство". През 1981г. специализира "Осигуряване и контрол на качеството" във ВИСИ, а през 1992г. завършва следдипломна квалификация в Икономическия университет – гр. София. От 1976г. до 1989г. работи в системата на Главно управление на пътищата последователно като инвеститорски контрол, началник отдел, главен инженер, заместник директор и директор на дирекция. От 1990г. е управител, а впоследствие изпълнителен директор на "Пътинвест-инженеринг" АД, една от водещите фирми в строителния надзор на пътища..

- Дена Паланкова е един от инженерите и проектантите, които започват работа по грандиозния проект на Партията от 1971 г. - да се построи магистралния пръстен „Тракия” – „Хемус”, „Черно море” – „Марица”. И така цял живот, вече над 42 години СЕ УЧИ и практикува
 

dwt

Гражданин
На самом деле не понятно, почему не построить простой "клевер"?
 

Глокая Куздра

Гражданин форума
Команда форума
На самом деле не понятно, почему не построить простой "клевер"?
как вариант
- слева поле и человек не продал землю, а клевер бы занял это поле.
- еще вариант, трафик. Например в Бургсе у нас построили обычную развязку в сторону Созополя. Обычную в смысле как в Софии все - под мостом круговое движение. Но она хороша когда главная дорога пересекается со второстепенной. Задумывали эту развязку еще 20 лет назад и вот только недоавно построили. И сразу оказалось, что предполагаемая главная дорога незагружена, а основной траффик идет от центра города и поворачивает на Средец и Меден рудник (треть населения Бургаса). И основная масса машин оказалась в положении уступающих дорогу редким авто идущим по кругу. Так и здесь, клевер - для равнозначных дорог по траффику.
 

dwt

Гражданин
как вариант
Задумывали эту развязку еще 20 лет назад и вот только недавно построили..
Дорога не на один год строится. Кто может знать трафик через год или пять-10? Строить надо по-человечески и не изобретать болгарский велосипед.
 

zu_vi

Продължително пребиваващ
Адрес
Созопол
... основной траффик идет от центра города и поворачивает на Средец и Меден рудник (треть населения Бургаса). И основная масса машин оказалась в положении уступающих дорогу редким авто идущим по кругу...
Едущие на Меден Рудник никому не уступают вообще, даже танку. Они когда после моста (от Билы) разгоняют свои брички до немыслимых 120, то оттормаживаться уже не могут, тормоза в голове не срабатывают- так и несутся по крайней левой или обочине и пофиг на все, даже на то, что таких же идиотов подрезают перед след мостом сворачивая на круг...
 
Сверху