Новости техники

Глокая Куздра

Гражданин форума
Команда форума
Одна из крупнейших авиастроительных компаний в мире Airbus запатентовала гиперзвуковой реактивный самолёт.
Новейший самолёт будет развить скорость, равную 4,5 скоростям звука и сможет совершить перелёт из Лондона в Нью-Йорк в течение одного часа.


Airbus A330 летит по этому маршруту восемь часов.

Как сообщает Business Insider, инженеры Airbus Марко Прамполини и Йоанн Корабеф получили патент в США на проект "ультраскоростного воздушного судна и требуемого способа передвижения по воздуху", фактически представляющего собой гиперзвуковой пассажирский самолет.

В патенте отмечается, что конструкция аппарата разрабатывалась с учетом звуковой ударной волны, которая пугала людей во время пролета "Конкордов". В заявке на патент говорится, что воздушное судно является "воздушным транспортным средством, включающим в себя фюзеляж, треугольное крыло с каждой стороны фюзеляжа и систему двигателей, способных приводить аппарат в движение".

Благодаря двигателям трёх различных типов судно сможет развить крейсерскую скорость более 3000 м/ч, что составляет чуть менее 5000 км/ч.

P.S. Россия тем временем уничтожает продукты на таможне.
 
F

freeman

Guest
уничтожение продуктов это духовные скрепы
 

Aksel

Постоянно пребиваващ
Адрес
Вена
Одна из крупнейших авиастроительных компаний в мире Airbus запатентовала гиперзвуковой реактивный самолёт.
Новейший самолёт будет развить скорость, равную 4,5 скоростям звука и сможет совершить перелёт из Лондона в Нью-Йорк в течение одного часа.

Airbus A330 летит по этому маршруту восемь часов.Благодаря двигателям трёх различных типов судно сможет развить крейсерскую скорость более 3000 м/ч, что составляет чуть менее 5000 км/ч.
Это очень полезное изобретение. Интересно, смогут ли его реально воплотить? Зиму лучше всего проводить или в США, или в Австралии. А дорога напрягает, все- таки долго, потом два дня в себя приходишь. А с таким самолетом, конечно, все стало бы гораздо проще.
 

krott

Продължително пребиваващ

Глокая Куздра

Гражданин форума
Команда форума
Автомобиль, который нужно заправлять всего один раз в 100 лет!
11.03.2015
Открыто новое топливо!
12112.jpg

Компания Laser Power Systems (LPS) из Коннектикута разрабатывает новую двигательную систему, использующую один из самых плотных материалов, известных в природе: торий. Поскольку он имеет чрезвычайную плотность, торий способен производить невероятные объёмы тепла. Компания в настоящее время экспериментирует с маленькими кусочками материала, способными создавать лазерный луч, который нагревает воду, генерирует пар и вращает мини-турбину.

Текущая модель ториевого двигателя весит 200 килограмм и легко умещается под капотом традиционного автомобиля. А по заключению экспертов, всего один грамм тория содержит больше энергии, чем 28 тысяч литров бензина и 8 грамм этого вещества будут питать обычный автомобиль в течение века.

По словам эксперта Роберта Харгрейвса, «источники энергии с малым или нулевым выбросом СО2 должны быть дешевле, чем уголь, или они провалятся в своей попытке заменить ископаемое топливо». К примеру, США потребляют 20 процентов мировой энергии и, по словам Харгрейвса, даже если снизить их эмиссию СО2 до нуля, 80 процентов, производимых остальными странами, по-прежнему будут проблемой. А поскольку выброс углекислого газа переходит уже все мыслимые границы, нам крайне нужны нетривиальные идеи.

А торий в данном случае может стать вдобавок и ответом на вопрос о мировой ядерной энергетике. Взглянем на сухие факты:

Торий производит от 10 до 10 тысяч раз меньше долгоживущих радиоактивных отходов;

Добыча тория даёт всего один чистый изотоп, в то время как смесь природных урановых изотопов требует обогащения для работы в большинстве обычных ядерных реакторов;

Торий не может поддерживать цепную ядерную реакцию без специальных кондиций, так что в случае необходимости его распад в реакторе прекращается автоматически;

Харгрейвс предсказывает также переход на торий фабрик и других промышленных концернов. И в самом ближайшем будущем мы можем увидеть это собственными глазами.
 

Глокая Куздра

Гражданин форума
Команда форума
Как един университетски преподавател разклати империята VW
Драмата на германския концерн тръгва от изследване в университета Западна Вирджиния

1.jpg

Дениъл Кердър
Клуб Z
Много често става така - голям скандал тръгва от нещо на пръв поглед малко, от някой чиновник, който си е свършил работата. Такъв е случаят с "Дизелгейт", разклатил Volkswagen, най-мощния автомобилен производител в света. Любителите на конспирациите вече изложиха теории - САЩ искат да кажат нещо на Германия с тая работа. Няма нищо случайно. И така да е, първоизточникът на драмата е един напълно неизвестен досега инженер, преподавател от университета на Западна Вирджиния, САЩ.

През 2012 г. 45-годишният Дениел Кердър започва изследване, струващо 50 000 долара и финансирано от Международния съвет за чист транспорт (ICCT). В екипа му има още петима инженери. Резултатите са готови през май 2013 г. и са предоставени на ICCT. А също така на Борда за атмосферните ресурси на Калифорния (CARB) и на Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA), които вземат участие в теста.

Водени от Кердър, петимата от Западна Вирджиния (в екипа има двама студенти), вземат три дизелови коли - Volkswagen Passat, Volkswagen Jetta и BMW X5 и ги шофират от Лос Анджелис до Сиатъл - огромно разстояние, в което мерят в реално време изхвърлените в атмосферата вредни емисии. Едната кола на VW надхвърля позволените щатски норми 15 до 35 пъти - в зависимост от скоростта, трасето и други обстоятелства. Другият е 10 до 20 пъти "на червено". Всъдеходът на BMW е около посочените си показатели и на места дори под тях. Което означава, че там всичко е било ОК.

Показателите на VW-тата шокират инженерите. В началото те са убедени, че грешката е в тях, че не са направили нещо "като хората" с методиката на изследване. Постепенно стигат до извода, че дори да има грешка някъде, тя няма как да компенсира огромното разминаване.

2.jpg

Дениъл Кердър
Сега Дениъл Кердър, специалност на когото са горивата и алтернативните форми на задвижване, дава интервюта за медии от цял свят и не крие изненадата си, че скандалът лумва толкова късно. А данните са публикувани официално и публично преди година и половина. С тях той и хората му обикалят по международни симпозиуми и конгреси. Получили са запитване от... Volkswagen как са стигнали до резултатите. А ICCT ангажира Кердър за изследването, тъй като получава сигнали от Европейската комисия, че има огромно разминаване във вредните емисии на дизелови автомобили на германски производители.

В САЩ изискванията за дизелите са по-строги, отколкото в Европа. Територията не е непозната за университата Западна Вирджиния. Преди 15 години там разработват технология за мерене на вредните емисии в реално време на пътя. Не просто в лабораторни условия, както се правят тези тестове на новите автомобили. И което всъщност е големият проблем и сега може да се промени.

През 1998 г. Кердър е участвал в изследване, след което Министерството на правосъдието на САЩ уличава в измама производители на дизелови мотори на камиони и автобуси. В резултат те плащат 83,4 милиона долара по граждански искове.

В последните дни някои от уличените тогава се обаждали на преподавателя, за да го поздравят. Инженерът казва, че не се радва и не чувства някакво удовлетворение, тъй като в крайна сметка страда околната среда. И хората. Него също го питат за "поръчки" от конкурентни производители, но той отговаря спокойно, че няма външен или собствен интерес от изследването на VW.
 

Глокая Куздра

Гражданин форума
Команда форума
57-летняя американка скрылась с места ДТП с пострадавшими,

но электроника ее автомобиля Ford оповестила полицию о случившемся.

Жительница штата Флорида Кэти Бернштайн поочередно врезалась в два автомобиля и попыталась скрыться с места аварии. По факту случившегося система Ford 911 Assist (входит в состав комплекса SYNC) связалась с правоохранительными органами, чтобы оповестить их о происшествии.
Скрывшейся с места аварии женщине пришлось ответить диспетчеру, поскольку электроника уже отправила вызов и координаты места ДТП в соответствующие службы — для этого должна была сработать подушка безопасности.
Женщина заверила оператора, что ни в какую аварию она не попадала, но на другом конце провода решили вызвать полицию по адресу прописки Бернштайн, чтобы убедиться во всем наверняка. Патрульные увидели разбитый Форд, цвет кузова которого совпадал с остатками краски на одном из поврежденных автомобилей.

Виновница ДТП сначала заявила, что столкнулась с деревом, но вскоре призналась, что ударила один автомобиль, а потом попыталась скрыться и повредила еще одну машину. Пассажиру одного из участвовавших в аварии транспортных средств понадобилась медицинская помощь.
После этого женщину арестовали и поместили в окружную тюрьму по обвинению в бегстве с места ДТП.

:O_O: Как теперь жить?
Заговоришь по телефону за рулем, а твой железный друг - бац и выписал тебе квитанцию :hz:
 

Глокая Куздра

Гражданин форума
Команда форума
Tesla представит бюджетный электромобиль

0_124b8d_a28acc54_XXL.jpg

Tesla представит бюджетный электромобиль за $35 тисяч
Презентация пройдет 31 марта в неназванном пока месте в Южной Калифорнии.
Новую модель электромобиля Tesla, которая займет низшую ступень в модельном ряду компании Илона Маска, покажут 31 марта, сообщает Газета.ru.
"На клубном форуме марки опубликовано приглашение на презентацию Tesla 3, мероприятие пройдет в неназванном пока месте в Южной Калифорнии", - говорится в сообщении.
Отмечается, что Маск планирует войти в массовый сегмент рынка, поскольку ожидаемая начальная цена на новую модель — всего 35 тысяч долларов. Это почти вдвое меньше стоимости седана Tesla S.
 

Рэня

Продължително пребиваващ
057e6e5a7b851923a747d93e0c85255e.jpg


В Швеции открылся первый в мире магазин без продавцов и кассиров
В Швеции открылся первый в мире магазин, где клиенты обходятся без помощи продавцов и кассиров. Чтобы приобрести товар в круглосуточно работающей точке, надо только установить на смартфон специальное приложение.

Идея создания необычного магазина пришла в голову IT-специалисту Роберту Иллиясону: он ночью изъездил вдоль и поперек небольшой городок Викен в поисках детского питания, но так и остался без нужного ему товара — все магазины были закрыты.
Чтобы стать клиентом этого магазина, надо скачать приложение и зарегистрироваться на официальном портале. Дверь магазина после этого можно открыть с помощью мобильного устройства. Затем клиент выбирает необходимый товар, сканирует смартфоном ценник — и в конце месяца получает уведомление о том, что сумма снята со счета.

Автор необычного магазина продумал систему, позволяющую избежать краж. В магазине установлены 6 камер и сигнализация. При этом следует отметить, что магазин еще ни разу не пострадал от любителей взять товар, но не заплатить.
 

Глокая Куздра

Гражданин форума
Команда форума
Край на дизеловите и бензиновите коли! Ето кой въвежда забраната!
24 март 2016 11:12 Увеличи текста Намали текста
Норвегия е първата държава в света, която ще забрани автомобилите с бензинови и дизелови двигатели. От 2025 г. в скандинавското кралство ще се продават само електрически коли, пише Die Tiroler Tageszeitung.

Същевременно властите предвиждат масово разширяване на алеите за велосипедисти и платната за публичния транспорт. Предстои "преходният план", който обхваща периода 2018-2029 г., да получи официалното одобрение от парламента в Осло.

Дългосрочната концепция на правителството е до 2050 г. по магистралите в Норвегия да се движат превозни средства, които не използват петрол - нещо, което може да се разглежда като последица от поетите през декември в Париж ангажименти за борба срещу промените в климата. Скандинавската държава, която е сред големите производители на петрол, ще инвестира сериозна сума за разширяването на пътищата за колоездене - около един милиард евро ще бъде похарчен, за да бъде възможно свързването на общо девет града в страната с велосипедни магистрали.

Продажбата на електрически управлявани превозни средства в Норвегия ще бъде стимулирана с дотации от правителството в размер на 420 млн. евро годишно. Успехът на начинанието е обнадеждаващ: през 2014 г. в страната с по-малко от пет милиона население са закупени 18 хил. електрически коли.
 
  • Like
Реакции: dwt

Глокая Куздра

Гражданин форума
Команда форума
Intel приключи с циклите тик-так
автор: TechNews.bg дата: 25/03/2016
0.jpg

Преходът към следваща технологична норма при производството на процесори вече ще се извършва за по-дълъг период от време, признават от компанията

Разработката на 10-нанометров технологичен процес изисква повече време, отколкото се предполагаше

Intel се отказва от стратегията тик-так за обновление на технологичните процеси. Компанията ще въвежда по-тънки процеси за производство на чипове след по-дълги периоди от време, отколкото досега.

Процесорният гигант ще заложи на стратегия от три етапа: технологичен процес – архитектура – оптимизация. Тя ще се прилага поне за два от следващите технологични процеса, твърди AnandTech, позовавайки се на годишния отчет на компанията.

В резултат на промяната, преходът към следваща технологична норма ще се извършва по-рядко, но Intel обещава да продължи да пуска нови продукти всяка година.

Компанията ще удължи периодите на използване на технологичните 14 нм и 10 нм процеси за сметка на по-нататъшна оптимизация на продуктите и производствените технологии. В същото време компанията ще запази темпа за пускане на нови продукти веднъж годишно.

От 2006 г. Intel се придържа към стратегия, известна като тик-так. През първата година от всеки цикъл компанията променя технологичния процес, намалявайки размерите на транзистора (тик). През втората година Intel преминава към нова микроархитектура (так). След това двата етапа се повтарят отново и отново.

Последният тик беше смяната на технологичния процес от 22 нм на 14 нм – това стана през 2014 г. А съответният так беше преходът от архитектура Haswell към Skylake през миналата година.

При опит за поредния тик – преход от 14 нм на 10 нм – обаче стратегията на Intel започна да буксува. В средата на 2015 г., при публикуване на финансовите си резултати, компанията съобщи, че разработката на 10-нм процес изисква повече време, отколкото се предполагаше.

Първоначално, Intel планираше да въведе 10 нм в края на 2016 г., но впоследствие ревизира плана си за втората половина на 2017 г. Така цикълът тик-так, който някога се изпълняваше в рамките на 2,5 години, сега се разтегна до 3 години, т.е. основата на стратегията – един етап за една година – вече е разрушена.

И тъй като стратегията тик-так съответства на закона на Мур, който гласи, че броят на транзисторите в чиповете се удвоява на всеки две години, то и неговото действие е под въпрос.

Забавянето на прехода към нови технологични процеси е проблем за цялата индустрия. С намаляване на размерите на транзистора, изтънява каналът за преминаване на електроните, което нарушава електрическите свойства на чиповете и увеличава утечките.

За да реши този проблем, Intel разработи транзистори с триизмерни канали, известни като Tri-Gate, тъй като има три линии на съприкосновение на канала със затвора. Освен това компанията усвоява екстремната ултравиолетова фотолитография (EUVL) съвместно с ASML Holding.
 

Глокая Куздра

Гражданин форума
Команда форума
Для сравнения
Российский процессор "Байкал"

24 марта, 2:25
Вчера мне довелось первым из представителей прессы побывать в компании Байкал электроникс, разработавшей и производящей процессор Baikal-T1.
baikal01.jpg

Этот маленький процессор потребляет всего 5 Вт и может работать даже без радиатора. В процессор встроены три порта Ethernet (два гигабитных и один 10-гигабитный), контроллер памяти DDR3-1600, поддерживающий до 8 ГБ, контроллер PCIe Gen.3, контроллер SATA 3.0 (6 Гбит), контроллер USB 2.0.
Процессор построен на 2-ядерном MIPS 32 r5 P5600 (это первая в мире реализация процессора на этом ядре), работающем на частоте до 1,2 ГГц, встроенная кэш-память 1 Мбайт, технологический процесс 28 нм.

По производительности Baikal-T1 сопоставим с процессорами Intel Atom и процессорами современных смартфонов. Он будет применяться преимущественно в телекоммуникационном оборудовании (роутерах, управляемых коммутаторах), но пригоден и для тонких клиентов.

Компания "Т-Платформа" начинает производство моноблоков Таволга Терминал TP-T22BT на процессоре Байкал Т1. Они будут использоваться для создания автоматизированных рабочих мест там, где предъявляются специальные требования безопасности.

«Таволга» работает под управлением Linux и может оснащаться любыми совместимыми с ней прикладными программами - пакетом офисных приложений LibreOffice, браузером Firefox и многими другими.

«Таволга Терминал» также работает в терминальном режиме в качестве веб-клиента, обеспечивая удаленный доступ к любым приложениям через веб-браузер или с использованием протоколов удаленного рабочего стола, таких как RDP или VNC.

«Байкал Электроникс» подписали меморандум о научно-техническом сотрудничестве с компанией Lenovo.
Lenovo уже продемонстрировали рабочий образец моноблока ThinkCentre Tiny-in-one 23, построенный на процессоре Baikal-T1.

Сегодня я впервые публикую данные о быстродействии процессора Baikal-T1, работающего на частоте 1 ГГц.
baikal02.jpg

Coremark: 10342 coremarks (2 thread), Whetsnone: 1052 MWIPS (2 thread), Dhrystone: 3651 VAX MIPS (1 thread).
Результаты Coremark для большинства процессоров можно посмотреть тут.
К моменту завершения разработки процессора Байкал-Т1 компания существовала уже три года, в ней работало 70 российских "железячников" и программистов.

За основу было взято лицензированное ядро MIPS P5600, кроме того были лицензированы контроллеры Ethernet, SATA и USB. Российским разработчикам предстояло собрать эти компоненты вместе, заставить их корректно работать друг с другом и произвести разводку чипа по современной топологии 28 нм. Некоторые компоненты процессора разрабатывались с нуля.
Я попросил показать топологию процессора Байкал-Т1. Так выглядит один маленький её кусочек.
baikal03.jpg
baikal04.jpg

Таких кусочков в процессоре миллионы. Вы тоже видите странных грустных животных в топологии соединений Байкала? ;)
Это всего лишь один слой соединений.
baikal05.jpg
baikal06.jpg

Для процессора Байкал-Т1 была разработана и выпущена отладочная плата в стандартном формате MicroATX.
baikal07.jpg
baikal08.jpg

Это две самых первых платы. Плата №0001. Кодовое имя "Лошадка". :)
baikal10.jpg
baikal11.jpg

В электронную лабораторию Байкал Электроникс не пускают никого, даже большинство своих сотрудников. Меня пустили. :)
baikal12.jpg

Офис разработки программной части. Идёт тестирование.
baikal13.jpg
baikal15.jpg

Процессор Baikal-T1 получился вполне конкурентоспособным и за счет большого количества различных интерфейсов на чипе обладает преимуществами перед конкурирующими изделиями иностранных разработчиков. При стоимости около $60 он позволит создавать телекоммуникационное и промышленное оборудование, блоки диспетчеризации и тонкие клиенты, системы автоматизации и управления. Российское происхождение гарантирует отсутствие "закладок" и позволит применять его в структурах с повышенными требованиями к информационной безопасности.

Сейчас Байкал Электроникс работает над разработкой новых процессоров на базе архитектуры ARM - Baikal-M для настольных ПК, встроенных систем, средств промышленной автоматики, смарт-камер и Baikal-MS для микросерверов и встроенных систем.
© 2016, Алексей Надёжин

P.S. Честное слово напоминает чтение еще советского журнала "Новые товары" в котором рассказывалось о выпуске в какой-то части СССР какого-то товара, который возможно существовал только в одном экземпляре и по характеристикам повторял, даже не повторял, а заявлял зарубежные образцы 10 летней давности.
 

Глокая Куздра

Гражданин форума
Команда форума
Откраднаха единствената демонстрационна Lada Xray
26 май 2016
1464257587_0_559x*.jpg

Lada Xray беше официално представена през ноември, първата кола излезе от завода на следващия месец, a продажбите започнаха през февруари. Едва ли бихте предположили, но руснаците имат само един демонстрационен автомобил, който представят по различни събития. Странно, но какво пък толкова. Сега обаче има проблем - същата тази кола е била открадната.
Източници съобщават, че става въпрос за черен автомобил с най-високо ниво на оборудване, използван само за демонстрации.
Според руски медии полицията в Самарска област разследва кражбата, случила се в завода на АвтоВАЗ в Толиати. Задържани са двама заподозряни, за които се смята, че са част от организирана престъпна групировка, а един от тях най-вероятно е охранител във фабриката.
Това не е първата сериозна кражба от Толиати. През февруари Lada разкри, че са откраднати авточасти за над 20 млн. рубли или 500 хил. лв.
Засега Xray се продава само в родната Русия, но ще се появи на пазара в Европа по-късно през годината. Базираният на B0 платформа на Renault-Nissan кросоувър се предлага с избор между три бензинови двигателя - 1,6-литрови във вариант със 106 или 110 к.с. и 1,8-литров със 122 к.с.
 
Сверху